onsdag 1 april 2015

Ännu en skrytpost


Efter lång väntan är den äntligen levererad; den största tavla jag fått sälja. Två meter bred! (Och för att ta udden ur detta på svenskt manér, vill jag påpeka att detta var den tredje tavla jag sålt någonsin.)

Den här kommer att hänga i Optimeras butik här i Göteborg, på bilden är den gröna skyddsplasten fortfarande på. Minnesgoda läsare kanske minns att de köpte en mindre tavla av samma bild tidigare. Den skeppades ner till Malmö, då den blev väl liten på den vägg där den ska hänga.

Det är ju häftigt så klart att se en av sina bilder i det här formatet. Det är häftigt att se sina bilder tryckta i vilket format som helst, men så här stora är det inte alla fotografer förunnat att få se sina bilder någonsin.

Det här med att jag inte sålt så många tavlor än, hoppas jag ändra på snart när den nya hemsidan är klar. Då kommer det att finnas en webbshop där man enkelt kan beställa bilder. Det blir fortfarande på fotoscenen.se, men den här bloggen kommer att avslutas och så börjar jag om på min egen sida.

In other news:



Det här är ett webbtvprogram från Freemantle Media i England. De har gjort ett reportage om E-Types vikingarestaurang i Stockholm och så ville man illustrera hur han är som artist på scenen och då köpte man tre bilder av mig. Väldigt kul att se, i varje fall för mig. Du kommer direkt till klippet här.

At last it's delivered; the biggest print I ever sold. Two meters across! (And to not oversell myself, in a typical Swedish manner, I'd like to point out that this is just the third print I ever sold.)

This one will hang in Optimeras store here in Gothenburg on the image here the green protective cover is still on it. You might remember me writing about them buying a smaller version of this a month ago. That one is in Malmö now as it was too small for the wall it was intended for.

It is an amazing experience to see one of your own pictures in this size. It's amazing to see your pictures in print period, but not all photographers will see their pictures this big ever.

The fact that I haven't sold that many pictures yet, I hope to rectify soon when the new website is up and running. There will be a webshop where you easily will be able to order prints. The adress will be the same, but I'll stop blogging here and start over at the new site.

And in other news. This is a web tv show from Freemantle Media UK. They've visited Swedish singer E-Type's viking restaurant in Stockholm, and they wanted to illustrate the showmanship of him with three of my concert pics. Lot's of fun to see, at least for me. Go straight to the clip here.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar