måndag 9 februari 2015

Gatufoto i Göteborg












Solen sken igår och jag tog med mig kameran in till stan för en dryg timmes fotande. Det där med gatufoto är lika läskigt för mig som för alla andra. Man vill ju komma nära, men man vill inte få en snyting. Ungefär så känns det i varje fall.

Känslan blir också att man bara fotar folk som är ute och går, men vad ska folk annars göra så här på vintern? Förhoppningsvis har de här bilderna något mer än bara promenadbilder.

När jag kom hem upptäckte jag också att jag fått en bild på min fotokompis Emil Agrell, (sista bilden)..


The sun was out yesterday and so was I. I went to town to shoot some street photography. And that is just as scary to me, as anyone else. You want to get close, but you don't want your teeth knocked out. Well, that's how I feel.

And most photos are just of people walking, but then again what are people expected to do in the middle of winter. Hopefully there's something else to these than just people strolling.

When I got home I discovered that I got a picture of my photo buddy Emil Agrell, (last picture).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar