söndag 22 februari 2015

Deadheads på Sticky Fingers







Att sitta och halvsova i soffan med käften full av chips och dipp eller fota hårdrock på Sticky Fingers. Det är inget svårt val, speciellt inte som det är ett par månader sen jag fotade en konsert sist.

Sticky är ju inte direkt känt för sitt scenljus, ledljus är precis vad man får i dubbelbemärkelse. Men sen jag var här senast har jag både skaffat nya ljusstarka objektiv och utvecklat mitt redigerande, så jag var grymt nyfiken på vad jag skulle kunna åstadkomma.

Lokala förbandet Deadheads kan bli riktigt stora enligt röster i publiken, rak rock'n'roll helt enkelt. Ljuset är faktiskt halvbra, men det är mina nya tricks i redigeringen som gör störst skillnad. Genom att justera vitbalans får jag fram färger som knappt fanns på riktigt, väldigt kul.


To sleep in front of the tv with a belly full of crisps and dip or shoot heavy metal at Sticky Fingers. Not a difficult choice, especially since it has been a couple of months since my last concert.

Sticky isn't known for that good stage light, it's mostly LED-lights from the back, but since the last time I've bought better lenses and picked up a few new tricks in editing, so I was curious about what I would be able yo achieve.

Local support act Deadheads could become really big according to people in the audience, good ole' rock'n'roll. The light is surprisingly half good, but it's when I play around with the white balance that the magic happens. I manage to squeeze out colors that I didn't know were there in the first place.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar