torsdag 1 januari 2015

Ut ur dimman





Häromkvällen när dimman låg tät över stan gjorde gatljusen och snön att hela stan såg sagoaktig ut. Egentligen hade jag velat gå runt och fota i flera timmar, men jag hade varit ute fem kvällar på raken och längtade bara hem.

Men det blev två bilder med stativ vid Sankt Sigfridsplan. Det var en del folk ute och rörde på sig, men med lång slutartid fladdrade de bara förbi. Men på den första bilden här stannade två killar till tillräckligt länge för att fastna som silhuetter mot det blå ljuset. Klicka upp så syns de bättre.

På väg hem hamnade jag efter två brandbilar med blinkande blåljus. Ja, jag följde efter dom och de stannade vid Fjällboskolan. Jag vet inte vad som hänt, men jag parkerade en bit bort och tog några bilder på ljuset från bilarna.

Endra problemet med att fota dimman är när bilderna skall krympas ner till lagom size att ladda snabbt. Det blir inte helt bra, så de här är snäppet större än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar