onsdag 23 juli 2014

Niklas Strömstedt & Eric Bazilian´s Manband Introducing Harmony Montclair på Liseberg


















När Niklas och hans kompisar ramlar ut på scenen ser de uppriktigt förvånade ut över hur mycket folk som samlats, och det är nog nån sorts publikrekord, i varje fall har jag aldrig sett en större publik framför Taubescenen.

Den här konstellationen med sångaren från Hooters och söta Harmony har ju fått lite tvexponering på sistone, kanske är det just detta folk vill se. Men jag tror att det är Niklas egna låtar, som trots att han själv kallar dom omoderna, betyder mycket för många. Den som läst bloggen noga och följt min sporadiskt uppdaterade serie 100 höjdare där jag listar mina mest spelade plattor, vet att Niklas Andra äventyr är med där. Förr eller senare kommer en revival.

Nu blir det en blandning av amerikansk rock och Niklas låtar och framför allt en massa spelglädje. Här är två snubbar som inte hade behövt jobba en dag till i livet, om det inte varit för att det är så kul att spela musik. Och det är jag glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar