torsdag 16 augusti 2012

Skrattfesten på Kungstorget

Med bara ett piano att skyffla undan gick det fort för komikerna att ta över scenen. Inga andra fotografer på plats! Lite marigt är det ju att fota stand up. Man vill ju inte utmärka sig; plötsligt är man en del av showen, men jag klarade mig nästan.

Konferencier var Niklas Andersson, precis som hela showen blev han roligare allt eftersom. Det behövs tydligen lite uppvärmning, kan inte ha varit helt lätt för Tobias Persson som fick inleda. Måns Möller är mer bekant för mig och roligare. Hela showen teckentolkades, något som fascinerade oss likväl som komikerna. Går det att dra vitsar på teckenspråk, hur fixar man tajmingen samtidigt som man stressar med att tolka "analblekning"? Mina döva grannar skrattade i varje fall. Karin Adelsköld bjöd verkligen på sig själv, kul med snygga och roliga tjejer. Özz Nûjen behöver bara säga "dålig stämning" så skrattar jag. Jesper Rönndahl är känd från P3 och har en torr humor som lyfte publiken på Kungstorget. Till sist sopade Peter Apelgren hem det. Han är ett geni, det finns säkert ett manus, men han får oss att tro till 100% att allt han säger kommer till honom i samma ögonblick eller till och med i ögonblicket efter han säger det, alltså att han själv har lika roligt åt det som kommer ur munnen på honom för att han är helt oförberedd på vad han nu skall säga. I det läget går det inte ens att fota, kameran skakade för mycket när jag skrattade.

Som vanligt: klicka upp första bilden så slipper du scrolla.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar