torsdag 18 augusti 2011

Kulturkalas med Daniel Lemma

Kalasdags i Göteborg och trots flera dagar på stan på kort tid tog jag mig in, börjar bli sliten nu. Man är ju ingen ungdom längre. Men tur att man orkade. Först fick vi se en kort bit av Jack Vreeswijks konsert. Han var ju grym! Roliga mellansnack och bra röst. Video kommer.

Lite mat till musiken från ett storband vid kanalen.


Sen var det dags för Daniel Lemma, vilken underhållare! Jag har lyssnat på en eller två plattor tidigare, men jag blev ändå överraskad. Sen förstår jag mig inte på tonåringar och det är väl inte meningen att jag ska det heller, men varför ställer man sig längst fram, med ryggen åt scenen och pratar sig igenom hela konserten?

Nåja, han var ju fantastisk att fota och det blev massa bra bilder, speciellt som jag lärt mig att underexponera bilderna för att få bättre skärpa. Man har ju varit lite bortskämd med ljus tidigare i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar